Fashion spotlight Új!

New Balance Grey Days

A New Balance idén is elindította a Szürke Napokat, a márka jellegzetes színének egy
hónapos ünneplését. A Grey Days azok előtt az értékek előtt tiszteleg, melyeket a a New
Balance alapítása óta képvisel, egy nagy családba összehozva a márka nagyköveteit,
sportolóit és persze vásárlóit.

A szürke szín eredetileg az 1980-as években jelent meg újdonságként a New Balance városi futócipőin, megkülönböztetve őket az akkoriban jellemző fehér tornacipőktől. A New Balance merész újításával a szürke szín kiemelkedett versenytársai közül, miközben harmonikusan beleillett az országúti futás beton és aszfalt hátterébe.
Nem sokkal később az emberek azt is észrevették, hogy a szürke bármilyen sebességnél jól mutat, és az ikonikus szín a márka egyre több modelljén jelent meg. Bár ezek a modellek az évek során sokat fejlődtek és változtak, a szürke továbbra is a New Balance esztétikájának alapvető eleme és a márka ikonikus szimbóluma világszerte.

A Grey Days 2025 a szürke, mint korlátlan lehetőség ünneplése. A klasszikus New Balance árnyalat huszonegy lábbelin és tizenegy ruhadarabon jelenik meg, a minden idők klasszikusaitól a modern kedvencekig.

Kiemelkedő esemény 2025-ben az ötévente egyszer megjelenő legendás 1300JP újrakiadása, mely extra izgalmat hoz az idei Grey Days-be. A 1300JP a New Balance egyik legkeresettebb modelleként emelkedik ki, nemcsak ritkasága, hanem kifogástalan kidolgozása és a globális cipőkultúrában elfoglalt egyedi helye miatt is. Az idén május 29-
én megjelenő cipő a sneakerheadek és gyűjtők Szent Grálja, olyannyira ritkaság, hogy sokan szinte mítoszként tekintenek rá ezekben a körökben.

Az eredetileg 1985-ben bemutatkozó New Balance 1300 (akkor még JP nélkül) a szökőéveknél is ritkábban elérhető, így nem csoda, hogy az elmúlt 40 évben elérte ezt a különleges státuszt. Úgy pedig különösen nem, hogy már az indulásakor is a csúcsra tört, az 1985-ös induló árat mai árfolyamra átszámítva 400 US dolláros áron került az
üzletekbe – az egyik hirdetésben egészen konkrétan a “Vegyél fel jelzálogot a házra!” javaslat szerepelt – , a New Balance pedig azt ígérte a vásárlóknak, hogy a cipő legalább 1000 mérföld, vagy akár több megtételére alkalmas a tartós és jó minőségű alapanyagoknak és a Made in US széria amerikai gyártási technológiáinak köszönhetően (a modern futócipőket jellemzően 500-800 kilométer, azaz 300-500 mérföld megtételére javasolják). Ebben a modellben jelent meg az akkoriban forradalminak számító Encap technológia is, aminek köszönhetően a márka futócipő modelljeinek igazi zászlóshajója volt.

Bár az 1300 első kiadása sikeres volt, a New Balance nem tervezte, hogy a cipő folyamatosan megújuló verziókban bekerüljön az állandó kínálatba. Azonban a magas színvonalú kézműves termékeket kiemelten értékelő Japánban a cipő olyan kultikus státuszt ért el, hogy ez a márkát arra inspirálta, hogy 1995-ben ne csak újra kiadja ezt a modellt, hanem a nevében is megjelenítse a JP rövidítést.

Az egyes megjelenések között eltelő 5 év elegendő időt ad arra, hogy a legapróbb részletekre és a modern igényekre egyaránt odafigyelve tovább tökéletesítsék a cipőt, melynek gyártása, csakúgy, mint 1985-ben, most is a Maine állam beli Skowhegan-ban történik, ahol 36 szakember dolgozik ezen a vonalon.

A jó hír, hogy a Made in US 1300JP idén “mindössze” 300 dolláros áron lesz elérhető, de így is érdemes sietni a beszerzéssel, mert egy vásárló csak egyetlen párat vehet, annak pedig, aki lemarad, öt évet kell várnia a következő lehetőségre.