Fashion

Újrahasznosítás vagy divat? Többé nem kell választanod.

Az Answear és az INTU Circularity Renewed néven futó közös kollekciójában a
darabok digitális útlevéllel érkeznek, hogy a fenntarthatóság és az újrahasznosítás útja a vásárlók számára is követhető legyen.

Mi lenne, ha a régi vagy hibás ruhák nem kidobásra, hanem új életre lennének ítélve?
Az Answear és a lengyel INTU Circularity upcycling startup közösen álmodta meg a Renewed
kollekciót, ami egyesíti a stílust, a fenntarthatóságot és az innovációt.

Ahol a ruhák mesélnek
A lengyel INTU startup a körforgásos divat és a textilhulladék-csökkentés úttörője a kevesebb hulladék, több érték elve mentén, céljuk, hogy az egyediségre és fenntarthatóságra épülő divat váljon követendő trenddé. Az INTU kreatív ruhajavítással, egyedi átalakításokkal és upcycling megoldásokkal dolgozik vállalatok és magánszemélyek számára is. Az újragondolt darabok náluk új karaktert kapnak, például kézi hímzéssel vagy egyedi dizájnelemekkel gazdagítva.


Az Answear-rel közös Renewed kollekció is ezt az irányt képviseli: a darabok, amik korábban selejtnek számítottak volna, most újragondolva, egyedien és stílusosan térnek vissza.
Ez az együttműködés nemcsak a divat, hanem a tudatos fogyasztás terén is utat mutat.
A Renewed kollekció megalkotása során az INTU szakemberei hagyományos technikákat –
például a japán sashikót – ötvöztek modern számítógépes grafikákkal és eredeti hímzésekkel. A kollekcióban többek között régi farmerekből készült mellények, shopper táskák, valamint nyári topokká alakított ruhák kaptak helyet. Itt minden darab egyedi, minden apró tökéletlenség inspiráció. A kollekció szlogenje: We fix fashion – the cool way.

Átlátható és fenntartható
A Renewed kollekció különlegessége a digitális termékútlevél (Digital Product Passport,
DPP). A termékeket kísérő QR-kód vagy NFC-címke segítségével mindenki megismerheti
az adott ruhadarab történetét: honnan származik, hogyan alakult át, milyen fenntarthatósági
mutatókkal rendelkezik. Az Answear ezzel már most a jövőre készül, hiszen az EU új
szabályozása szerint a digitális termékútlevelek hamarosan kötelezővé válnak a
textiliparban.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az Answear-rel új mércét állítunk fel az iparágban.
Az INTU és a Caruma közreműködésével egyesíteni tudjuk a divat iránti szenvedélyünket a jövő iránti felelősséggel. A digitális útlevelek nem csupán technológiai újítások – valódi
áttörést jelentenek az átláthatóságban és a bizalomépítésben a márkák és a vásárlók
között.” – Anna Szwec, PR és kommunikációs menedzser.


A digitális útlevéllel ellátott Renewed darabok elérhetők az Answear.hu oldalán is:
Aki a Renewed kollekcióból választ, az nemcsak egyedi ruhadarabokat visel, hanem a
fenntartható divat mellett áll ki.